Wat doet BeheerOnline als syndicus?

Als syndicus zijn wij erkend door het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV).  Door permanente vorming en bijscholing blijven we op de hoogte van de steeds vaker veranderende wetgeving.

BeheerOnline.be functioneert hier als een neutraal persoon.  Conflicten in verband met belangenvermenging worden zo vermeden.  Het belang van de gemeenschap/VME zal steeds primeren.

De minimum activteiten van een syndicus zijn wettelijk geregeld en kunnen uitgesplitst worden in drie grote entiteiten.

ADMINISTRATIEF

  • Basisdossier
    Basisakte, statuten, reglement inwendige orde, …
  • Secretariaat en briefwisseling
  • Jaarlijkse algemene vergadering
    Bijeenroepen en organiseren.
  • Verslag opmaken VME
    Notuleren van de beslissingen en een verslag bezorgen aan alle mede-eigenaars.
  • Sleutelbeheer
  • Contracten, polissen en samenwerkingen
    Onderhandelen en afsluiten van verzekeringspolissen, contracten, …
  • ...

TECHNISCH

GEMEENSCHAPPELIJKE DELEN

  • Gemeenschappelijk patrimonium in stand houden
  • Onderhouds- en herstellingswerken
    Offertes verzamelen, afspraken maken met leveranciers, …
  • Technische installaties bedrijfsklaar houden
  • Langetermijnplanning
    Planning opmaken voor renovatie- en verbeteringswerken met jaarlijks bezoek van het pand.
  • Opname meterstanden
    Water, elektriciteit, … van gemeenschappelijke delen.
  • Opstellen leverancierslijst

FINANCIEEL

  • Begroting Opmaken
    Zowel voor de gewone, als de buitengewone uitgaven.
  • Betaling Gemeenschappelijke Rekeningen
    via een geïndividualiseerde rekening, op naam van de vereniging.
  • Kosten Verdelen
    met een gedetailleerde afrekening per privatief.
  • Invorderen van de verschuldigde bedragen
  • Reservekapitaal aanleggen
  • ...