Wat is een syndicus?

Administratief beheer

  • Samenstellen van een basisdossier met o.a. basisakte, statuten, reglement inwendige orde, …
  • Secretariaat en briefwisseling
  • Jaarlijkse algemene vergadering bijeenroepen
  • Notuleren van de beslissingen en een verslag bezorgen aan alle mede-eigenaars
  • Beslissingen uitvoeren of laten uitvoeren en opvolgen
  • Onderhandelen en afsluiten van contracten, polissen en samenwerkingsakkoorden
  • Sleutelbeheer
  • ...

Technisch beheer van de gemeenschappelijke delen

  • Het gemeenschappelijk patrimonium in stand houden
  • Onderhouds- en herstellingswerken
  • Technische installaties bedrijfsklaar houden
  • Langetermijnplanning opmaken voor renovatie- en verbeteringswerken met jaarlijks bezoek van het pand
  • Opname meterstanden van water en elektriciteit
  • Opstellen leverancierslijst

Financieel beheer

  • Begroting opmaken (zowel voor de gewone als de buitengewone uitgaven)
  • Betalen van de gemeenschappelijke rekeningen via een geïndividualiseerde rekening, op naam van de vereniging
  • Kosten verdelen met een gedetailleerde afrekening per privatief
  • Invorderen van de verschuldigde bedragen
  • Reservekapitaal aanleggen
  • ...